onsdag 29. juni 2011

Mat og rutiner

... eller eventuelt noe jeg ikke har spist?

I sist innlegg skrev jeg om søvnproblemer. Det henger egentlig nøye sammen med det jeg skal skrive om her. Jeg har alltid vært litt rutinemenneske. Jeg har lagt meg tidlig, stått opp tidlig og spist, om ikke helt regelmessig, så ganske regelmessig.

I det siste, og kanskje spesielt etter at søvnen ble et større problem enn den har vært før, så har slike rutiner falt litt ut. For det første har jeg ingen følelse av døgnet, og det er sjelden jeg vet hva klokken er uten å se på den.

Dette fører til at alle gjøremål jeg har blir litt rotete. Jeg prøver å gå i butikker å kjøpe brød klokken 6 om morgenen. Jeg vokner kvart over ti når jeg hr psykologtime 10. Jeg kommer til tirsdagsforelesningen min på torsdag. Alt blir helt feil.

Dette har selvfølgelig effekt på matrutiner også, noe helt ekstremt! Jeg glemmer å spise. Ofte er klokken 7-8 om kvelden før jeg kjenner sult så mye at jeg faktisk spiser noe. Jeg spiser mye snop og junk som jeg ikke burde spise, men som jeg kommer over her og der.

Med andre ord trenger jeg desperat å lære meg noen solide rutiner. Det er det jeg håper de kan hjelpe meg med på "avdeling K". Så får vi bare se hva som skjer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar