onsdag 29. juni 2011

I går var i dag i morgen

I går var jeg hos G, min psykolog. Vi pratet om alt og ingenting, men mest av alt "avdeling K", som jeg snart skal legges inn på. Men jeg hadde ennå ikke fått vite når. Like etter samtalen ringte G til meg å fortalte at hun nettopp hadde fått mail av "avdeling K" om når jeg kunne komme. De skulle ringe meg i løpet av formiddagen stod det. Og det gjorde de.

Klokken 10.15 ringte overlege B fra "avdeling K" til meg. Han mumler. Jeg måtte forsøke å tyde alt han sa, uten større hell. Til slutt fikk jeg heldigvis klarhet i at jeg skulle møte opp på fredag klokken 11. Så da har jeg en plan. En plan for å få bukt med faenskapet.

I dag har jeg pratet sikkert fire timer i telefonen med mamma. Uten om det så har jeg egentlig vekslet hurtig mellom å grue meg til innleggelse, glede meg til innleggelse og bare være en sunn miks av optimistisk og spent i forhold til innleggelsen som plutselig var så fryktelig nær.

I morgen skal jeg pakke alt det jeg må ha med meg opp dit. Men jeg aner ikke hva jeg skal ha med meg. Hva tar man med seg på en planlagt innleggelse egentlig? Har jeg lov til å ta med PC? Mobil? Jeg får vel bare ringe dem i morgen tidlig tenker jeg. Det er vel det letteste.

Velkommen til bloggen forresten, det hadde jeg glemt. Hyggelig om dere legger igjen kommentarer. Det blir jeg glad for. Grunnen til at jeg blogger anonymt er forresten at jeg ønsker å skåne familie og andre som står nær meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar